ورزش برای کودکان

ورزش برای کودکان فواید زیادی دارد، از جمله این فواید میتوان به بهبود اکسیژن رسانی و گردش خون در بدن و رشد بهتر بافت ها و عضلات کودک اشاره کرد. اما این به شرط آن است که در زمان، شدت و یا انتخاب ورزش افراط یا تفریط شکل نگیرد. مدت زمان ورزش برای کودکان برای هرکودک متفاوت است، اما طبق نظر بسیاری از کارشناسان به طور معمول ورزش مناسب برای کودکان 6 تا 17 سال در روز حدود یک ساعت ورزش نه خیلی سنگین و نه خیلی سبک است.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان |  بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |  باشگاه ورزشی کودکان

همراه ما باشید با مطالب پیشنهادی کلینیک پزشکی ورزشی راشا اصفهان :

چند نمونه از فواید ورزش کودک

  1. کاهش سطح فشارخون و کلسترول در سنین بالاتر
  2. تناسب اندام با ایجاد ماهیچه‌های عضلانی و پرقدرت
  3. کاهش احتمال ابتلا به دیابت چه در کودکی و چه در بزرگسالی
  4. افزایش سطح همکاری و مشارکت در امور با انجام ورزش‌های گروهی
  5. بالا بردن سطح روابط اجتماعی در کودکان و ایجاد اعتماد بنفس در آنها
  6. کاهش میزان ابتلا به بیماری‌های روحی- روانی مانند افسردگی، استرس و تشنج
  7. افزایش سطح سلامت اندام‌های داخلی و خارجی بدن، و تقویت اندام‌های حرکتی
  8. تقویت قلب و رگ‌ها و در نتیجه آن بهبود عملکرد خون‌رسانی به اندام‌ها و بافت‌های بدن
  9. جلوگیری از روی آوردن به دخانیات و مواد مخدر چه در دوران نوجوانی و چه در بزرگسالی
  10. با ایجاد حالات کشسانی در بدن باعث افزایش و بهبود روند رشد قدی در کودکان می‌شود.
  11. افزایش سوخت و ساز بدن و چربی‌سوزی، که عامل مهمی در جلوگیری از ابتلا به چاقی محسوب می‌شود.
  12. افزایش سطح تمرکز و حافظه با بهبود روند دریافتی اکسیژن و خون توسط اعصاب مرکزی و سیستم مغزی-نخاعی
  13. افزایش قابلیت‌های سیستم تنفسی و بالا بردن غلظت اکسیژن خون، به وسیله دم و بازدم‌های عمیق و تقویت شش‌ها

لینک های کاربردی : 

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم