فواید بوتاکس میگرن

درمان بوتاکس میگرن یک روش کاربردی است که می‌تواند با یک مکانیسم ویژه دردهای مزمن میگرنی را کنترل کند. بوتاکس سیگنال‌های شیمیایی که باعث انقباض ماهیچه‌ها می‌شوند مسدود کرده و باعث می‌شود آنها سفت شده و کمتر به درد حساس شوند. این درمان کمتر تهاجمی می‌تواند کمترین میزان عوارض جانبی را داشته باشد و معمولاً یک درمان ایمن است. این روش به‌عنوان یک روش درمانی طولانی‌مدت ایمن در نظر گرفته می‌شود.

مطالعات نشان داده است که استفاده طولانی‌مدت از بوتاکس در بیماران مبتلا به میگرن مزمن به طور قابل‌توجهی علائم میگرن را بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی شدید بهبود می‌بخشد. این روش درمانی می‌تواند با داروهای حاد برای میگرن ترکیب شود و در کنار آنها تاثیر بیشتری روی تسکین دردهای مزمن میگرنی داشته باشد.

با تزریق بوتاکس برای سردرد، نه‌تنها سردردهای میگرنی، بلکه سایر سردردهای حاد و مزمن نیز کنترل می‌شوند. بوتاکس سر برای میگرن می‌تواند قبل از وقوع سردردهای میگرنی از بروز آنها جلوگیری کند. در واقع تا زمانی که نوروتوکسین مؤثر باشد، سیگنال‌های درد نمی‌توانند به مغز شما برسند، بنابراین هیچ سردردی را احساس نخواهید کرد و از بدتر شدن علائم جلوگیری می‌شود.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | بوتاکس میگرن راه برای درمان و کاهش سردرد

در نهایت این که بوتاکس میگرن عود سردرد در طول روز را کاهش می‌دهد و در نتیجه می‌تواند کیفیت زندگی بیماران مبتلا به میگرن را بیشتر کند.

نقاط تزریق بوتاکس برای میگرن

نقاط مورد نظر برای تزریق بوتاکس میگرن بر اساس الگوی سردردها، شدت آنها و تشخیص پزشک انجام می‌شود. به‌ صورت معمول تزریق‌ها در صورت، سر و گردن انجام می‌شود. گاهی نیز ممکن است پزشک تزریق را در پیشانی، شقیقه‌های بیمار یا پشت سر و گردن انجام دهد.

در مواردی نیز متخصص مناطقی به نام نقاط ماشه‌ای را هدف قرار می‌دهد و با تزریق به این نقاط سردردهای مزمن میگرنی را مهار می‌کند. بسته به بیمار و علائم خاص میگرن، افراد مختلف ممکن است به تعداد و محل متفاوتی از محل تزریق نیاز داشته باشند.

آمادگی قبل از بوتاکس میگرن

معمولاً برای آماده شدن جهت تزریق بوتاکس میگرن لازم نیست کار خاصی انجام دهید، اما ممکن است پزشک از شما بخواهد چند روز قبل از تزریق، مصرف برخی داروها را متوقف کنید. آسپرین، ایبوپروفن و ویتامین E تنها تعدادی از داروها و مکمل‌هایی هستند که می‌توانند شما را مستعد خونریزی و کبودی کنند. قبل از درمان، باید حداقل یک هفته از این داروها و مکمل‌ها دوری کنید.

همچنین اگر در چهار ماه گذشته تزریق بوتاکس انجام داده‌اید، حتی اگر تزریقی برای میگرن نباشد، باید به پزشک خود اطلاع دهید. البته مانند سایر موارد تزریق بوتاکس بهتر است قبل از درمان مصرف الکل و دخانیات را قطع کرده باشید. الکل و سیگار می‌تواند خونریزی و کبودی را بیشتر کند. قبل از درمان، باید حداقل ۲۴ ساعت از الکل و کشیدن سیگار خودداری کنید.

علاوه بر این حتماً قبل از این که از تزریق بوتاکس برای درمان میگرن استفاده کنید با یک متخصص در این زمینه مشورت کرده و تمامی علائم و سوابق پزشکی خود را با او در میان بگذارید. به پزشکتان یک تاریخچه کامل پزشکی بدهید و در صورت وجود هر نوع آلرژی، حتماً پزشک را در جریان بگذارید.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | . بوتاکس میگرن راه برای درمان و کاهش سردرد

مراقبت های بعد از بوتاکس میگرن

معمولاً اکثر افراد می‌توانند بلافاصله پس از جلسه تزریق که اغلب کمتر از ۳۰ دقیقه طول می‌کشد، فعالیت‌های منظم خود را ادامه دهند. با این‌ حال یک سری نکات و دستورالعمل‌هایی وجود دارد که بعد از تزریق بوتاکس برای سردرد باید آنها را رعایت کرد. این موارد برای افزایش اثربخشی تزریق و کاهش احتمال بروز عوارض جانبی است. مهم‌ترین مراقبت های بعد از بوتاکس شامل موارد زیر می‌شود :

1. خودداری از لمس و ماساژ حداقل ۲۴ ساعت پس از تزریق بوتاکس میگرن
  2. خودداری از مصرف الکل تا ۲۴ ساعت پس از تزریق
  3. خودداری از دراز کشیدن حداقل تا ۴ ساعت پس از تزریق
  4. استفاده از کیسه یخ روی محل تزریق بوتاکس برای کاهش تورم یا کبودی
  5. مصرف داروهای مسکن طبق تجویز پزشک پس از تزریق بوتاکس میگرن

بوتاکس میگرن یک روش درمانی موقتی برای ازبین‌بردن سردردهای میگرنی است. در این روش از نوروتوکسین بوتاکس برای مسدودکردن انتقال‌دهنده‌های عصبی مربوط به درد استفاده می‌شود تا به‌این‌ترتیب سردردهای میگرنی مزمن و سایر سردردهای حاد و شدید مهار شود.

با وجودی که این روش تاییدیه های FDA را دارد، اما باز هم باید در خصوص انجام آن و این که آیا شما کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس سر برای میگرن هستید با یک پزشک مشورت کنید. بهترین گزینه برای مشورت در این خصوص و خصوصاً تزریق بوتاکس برای سردرد، یک متخصص مغز و اعصاب است.