ورزش یوگا برای دیسک کمر

حرکات یوگا می‌توانند درد کمر مزمن و درد ناشی از دیسک کمر و بیرون زدگی ناحیه ستون فقرات لومبوساکرال را تسکین بدهند. امروزه پزشکان زیادی انجام حرکات یوگا برای دیسک کمر را تجویز می‌کنند. در ادامه نگاهی به بهترین ورزش‌های یوگا برای دیسک کمر داریم :

همراه ما باشید با مطالب پیشنهادی کلینیک پزشکی ورزشی راشا اصفهان :

۱. حرکت کودک

پوزیشن کودک یکی از حرکات مناسب برای دیسک کمر است که نقاط مختلف ستون فقرات را صاف و ریلکس می‌کند. روی زمین بشینید به طوری که باسن روی ساق و پاشنه پا باشد. حالا بازوها را دراز کنید و سعی کنید که شکم و قفسه سینه را تا جایی که می‌شود پایین بیاورید تا حدی که پیشانی به زمین بخورد. تنفس عمیق را فراموش نکنید.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | تقویت کننده عضلات کف لگن

۲. حرکت پل

یک تمرین کاربردی و مفید برای کمر است که فشار را از روی گردن، قفسه سینه و ستون فقرات برمی‌دارد. روی کمر دراز بکشید و زانوها را خم کنید و پاها را به زمین فشار داده و باسن را آرام آرام از زمین بلندکرده و بالا بیاورید. اما گردن، سر، شانه و پاها همچنان باید روی زمین باشند.

۳. حرکت شتر

یکی از تمرینات پیشنهادی یوگا برای دیسک کمر و تسکین درد فتق کمر است. روی زمین زانو بزنید و دو دست را روی باسن بگذارید. قسمت بالایی پاها را روی مت یوگا بگذارید. حالا ستون فقرات را هرچقدر که می‌توانید بالا بیاورید و همانطور که دست‌ها روی پاشنه پا هستند به پشت خم شوید و گردن و سر را هم به پشت خم کنید. در مرحله آخر دو دست را به سمت کف پا برگردانید و چند ثانیه در این حالت بمانید.

۴. حرکت ملخ

این حرکت یوگا شدت جریان خون را بالا می‌برد و انعطاف‌پذیری بدن را تقویت می‌کند. رو به شکم بخوابید و بازوها را در راستای بدن بکشید. بعد پیشانی و صورت را روی زمین قرار دهید. در حالتی که پاها کاملا صاف و بازوها هم صاف و بدون خمیدگی روی زمین هستند هرچقدر که می‌توانید، قفسه سینه، سر، بازو و پاها را از زمین بلند کنید، تمرین تنفس فراموش نشود. حالا انگشت‌های پا را باز کنید و روی تنفس تمرکز کنید. چند ثانیه این حالت را حفظ کرده و سپس آرام به حالت اولیه برگردید.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان |  بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |  آشنایی با تمرینات یوگا برای دیسک کمر

۵. حرکت کبرا

افرادی که تازه دچار کمر درد شده یا از دیسک کمر مزمن رنج می‌برند می‌توانند از این حرکت یوگا برای دیسک کمر کمک بگیرند. روی شکم دراز بکشید و پاها را به عرض باسن باز و به پشت دراز کنید. دست‌ها را زیر شانه بگذارید و کف دست با انگشتان باز به سمت روبه رو باشد. آرنج‌ها را به کناره بدن بچسبانید.

از بالا به پاها فشار بیاورید و سر و سینه را از زمین بلند کنید. شانه‌ها را به سمت عقب و سینه را جلو بکشید و سر را در امتداد طبیعی ستون فقرات نگه دارید. شانه‌ها را به پایین بیندازید. حالا بازوها را صاف کنید و قفسه سینه را از روی زمین به سمت بالا بکشید.

لینک های کاربردی : 

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم