بررسی مزیت های پیاده‌ روی

پیاده‌روی مزیت هایی بیش از لاغری شکم و پهلو درد. در این مطلب از سایت کلینیک راشا، بهترین پیکر تراشی اصفهان مزیت های پیاده‌ روی را مورد بررسی قرار می دهیم.

جلوگیری از ضعف یا تحلیل‌رفتن عضله‌ها

وقتی برای چربی‌سوزی تمرین می‌کنید، خواه‌ناخواه، بعضی از عضله‌های بدن هم همراه با چربی‌ها تحلیل می‌روند. از دیگر مزایای پیاده‌روی برای لاغری شکم و پهلو آن است که تا حدود زیادی، از تحلیل‌رفتن عضله‌ها جلوگیری می‌کند. علاوه بر این، برای کنترل ضعف عضلانی ناشی از کهولت سن نیز مناسب است.

حفظ وزن مناسب پس از لاغری

این هم مزیت دیگر این ورزش هوازی است. با پیاده‌روی منظم، پس از کاهش وزن و لاغری، کار ساده‌تری برای حفظ وزن ایدئال خواهید داشت. در واقع، احتمال آنکه دوباره گرفتار چاقی و اضافه‌وزن شوید کمتر خواهد شد.

احساس بهتر و روحیه‌گرفتن

چه پیاده‌روی باشد، چه دوچرخه سواری، چه ورزشی دیگر، تفاوتی نمی‌کند، شرکت منظم در هر فعالیت ورزشی به تقویت روحیه کمک می‌کند و به‌مرور زمان، احساس بهتر و مثبت‌تری در مواجه با زندگی و وقایع روزمره پیدا خواهید کرد.

اگر برای لاغری شکم و پهلو و تناسب اندام بهتر پیاده‌روی کنید. پیشنهاد می‌کنیم برنامه مشخصی برای خود تنظیم کنید و در تمامی روزهای هفته به آن پایبند باشید. اوایل کار نیازی نیست خیلی به خود فشار بیاورید. در این برهه زمانی باید بیشتر بر چگونگی حالت بدن هنگام پیاده‌روی و حفظ حالت مناسب و مسائل دیگری از این دست تمرکز داشته باشید. مثلا اینکه کمر کاملا صاف باشد و قوز نکنید، قدم‌های استوار بردارید و سرعت راه‌رفتن خیلی آهسته نباشد. به‌مرور زمان که بر این نکات و مسائل اساسی مسلط شدید، می‌توانید شدت و سرعت پیاده‌روی را بیشتر کنید.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین کولتک اصفهان

نکاتی برای داشتن پیاده روی بهتر

اگر می‌خواهید خود را به پیاده‌روی ترغیب کنید و بهتر و بیشتر پیاده‌روی کنید، حتما به این نکات توجه کنید:

  • از یکی از دوستانتان بخواهید همراهتان بیرون بیاید و با یکدیگر قدم بزنید.
  • پیوستن به گروه‌های ورزشی مخصوص پیاده‌روی نیز ایده خوب و انگیزه‌بخشی است.
  • اگر در خانه سگ نگهداری می‌کنید، هر روز زمان مشخصی را صرف قدم‌زدن همراه با او کنید.
  • تا جایی که می‌توانید کارهای روزمره مثل خرید از سوپرمارکت یا آوردن بچه‌ها از مدرسه را پیاده انجام دهید.
  • استفاده از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های مختلف مخصوص پیگیری روند فعالیت‌های ورزشی و نظایر اینها ایده خوبی است که سبب افزایش انگیزه می‌شود.
  • مسیرهای تازه را امتحان کنید و به‌سراغ مکان‌هایی بروید که تا حالا نرفته‌اید. به این صورت، می‌توانید پیاده‌روی را برای خودتان جذاب‌تر و هیجان‌انگیزتر کنید.
  • به‌جای آنکه سر کار و پشت میز با همکارتان صحبت کنید، او را به جایی خلوت دعوت کنید تا با یکدیگر قدم بزنید. از این فرصت برای صحبت راجع‌به مسائل کاری بهره بگیرید.
  • خود را به پیاده‌روی نسبتا سریع در بازه‌های زمانی کوتاه بعد از وعده‌های غذایی عادت دهید. مثلا استراحت موقع ناهار زمانی که سر کار هستید می‌تواند فرصت مناسبی باشد.
  • پیاده سر کار بروید. اگر خیلی دور است، خودرو را کمی دورتر پارک کنید و چند قدمی پیاده بروید. اگر با وسایل نقلیه عمومی سر کار می‌روید، یکی‌دو ایستگاه زودتر از محل موردنظرتان پیاده شوید و تا سر کارتان را راه بروید.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

نحوه عملکرد دستگاه لاغری کول تک

مزایای ورزش بدنسازی برای سلامتی

مزایا و معایب لاغری شکم و پهلو با دستگاه

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم