آیا بهبود درد عصب سیاتیک با ماساژ امکان پذیر است؟

پاسخ این سوال مثبت است. ماساژ درمانی برای تسکین درد روشی موثر است و می‌تواند به طور خاص به کاهش درد کمر نیز کمک کند. هنگامی که عضلات مرکزی و پایین کمر شما سفت هستند، می‌توانند به عصب سیاتیک فشار وارد کرده یا نقاط اطراف عصب را تحریک کنند. در ادامه این مطلب از سایت کلینیک راشا، بهترین کلینیک لاغری اصفهان درباره بهبود درد عصب سیاتیک با ماساژ بیشتر توضیح خواهیم داد.

ماساژ به تسکین عضلات منقبض و شل شدن گره‌ها کمک می‌کند، که همین مسئله فشار را روی عصب کاهش می دهد. ماساژ همچنین ترشح اندورفین را تحریک می‌کند و می تواند سطح هورمون استرس یعنی کورتیزول را کاهش دهد. این فواید ماساژ به بهبودی، درد و آرامش بدن کمک خواهد کرد.

تکنیک های ماساژ | بهترین کلینیک لاغری اصفهان

بهترین نوع ماساژ برای بهبود درد سیاتیک

انواع مختلف ماساژ می‌تواند به طرق مختلف بر بدن تاثیر بگذارد. تکنیک های ماساژ درمانی زیر به درمان سیاتیک کمک می‌کند:

ماساژ بافت عمیق

شامل ضربات آهسته و فشار عمیق است. این نوع ماساژ، به عمق ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و بافت‌ها می‌رسد تا سفتی و گره‌ها را آزاد کند. ماساژ بافت عمیق محبوب ترین روش ماساژ برای درمان کمردرد است.

ماساژ سوئدی

یکی دیگر از انواع ماساژ که در آن از فشار کمتری نسبت به بافت عمیق، برای تحریک بافت‌های همبند استفاده می‌شود تا تنش را کاهش داده و آرامش را تقویت کند.

رهاسازی مایوفاشیال

هدف این نوع ماساژ، تسکین درد در بافت‌های میوفاشیال است. این بافت های غشایی عضلات را حمایت و احاطه می‌کنند. رهاسازی مایوفاشیال با کشش نقاط ماشه‌ای برای کاهش درد و سفتی موثر است.

ماساژ عصبی عضلانی

که به عنوان ماساژ نقطه ماشه ای شناخته می‌شود، یک تکنیک فشار مستقیم شدیدتر را به گره ها و نقاط فشاری که تنش و درد دارند، اعمال می‌کند. این ماساژ با هدف قرار دادن مستقیم این نواحی، به شل شدن عضلات و کاهش کاهش کمک خواهد کرد.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین کلینیک لاغری اصفهان

درمان سیاتیک با ماساژ

تراپیست ها در یک مرکز معتبر ماساژ می‌توانند درمان هدفمند و سفارشی را در نواحی خاص اطراف عصب سیاتیک برای کمک به کاهش استرس و درد ارائه دهند. ماساژ درمانی برای ماساژ باید بر اساس ارزیابی‌های خاص متقاضی و تحمل او اجرا شود. هنگام ارزیابی و درمان افراد مبتلا به سیاتیک، ساختارهای مختلفی وجود دارد که باید در نظر داشت.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

چند نکته یوگا برای افراد مبتدی

فواید ماساژ پا

فواید یوگا برای بدن

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم