بررسی تاثیرات ورزش پیلاتس بر لاغری

تمرین پیلاتس بسیار برای سلامتی شما مفید است و به شما در حفظ وزن سالم کمک می‌کند. با این حال، رسالت پیلاتس کاهش وزن نیست و نمی‌تواند به اندازه تمرینات و ورزش‌هایی که با هدف «کاهش وزن» و «کالری سوزی بالا» ایجاد شده‌اند؛ موثر باشد. در این مطلب از سایت کلینیک راشا، بهترین پیکر تراشی اصفهان تاثیرات ورزش پیلاتس بر لاغری را مورد بررسی قرار می دهیم.

تمریناتی که برای کاهش وزن بسیار مفید هستند، شامل تمرینات بدنسازی، تمرینات کاردیو مثل دو و ایروبیک پیشرفته و تمرینات اینتروال هستند. دلیل این امر این است که در متد پیلاتس، تمرکزی روی کالری سوزی نیست و به منظور کالری سوزی ایجاد نشده‌اند. اگر از تمرینات پیلاتس لذت می‌برید، به احتمال زیاد یک سبک زندگی سالم و برنامه‌ای برای تناسب اندام دارید. قطعا پیلاتس به هدف شما که حفظ سلامتی و تناسب اندام است؛ کمک بزرگی می‌کند.

نکات مراقبتی برای کاهش وزن با پیلاتس

اگر ورزش پیلاتس را با قصد لاغری انجام می‌دهید به نکات زیر توجه کنید:

  • سعی کنید که پیلاتس را با یک رژیم غذایی سالم و سایر اشکال ورزش ترکیب کنید. پیلاتس را با تمرینات قدرتی و سایر تمرینات کاردیو مانند پیاده روی سرعتی، شنا، دویدن یا دوچرخه سواری انجام دهید و این‌گونه شاهد کاهش وزن خود باشید.
  • ورزش برای کاهش وزن مهم است، اما تمرکز بر رژیم غذایی نیز به همان اندازه مهم است. برای کاهش وزن، وعده‌های غذایی سالم و میان وعده‌های حاوی پروتئین بدون چربی، سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل بخورید.

مزایای انجام ورزش پیلاتس | بهترین کلینیک لاغری اصفهان

میزان سختی تمرینات ورزش پیلاتس

اگر در حین انجام تمرینات پیلاتس احساس راحتی کردید، پس اصول اولیه آن را درست انجام نداده‌اید. اصول اولیه ورزش پیلاتس شامل: کنترل، مرکزیت و تمرکز است. اگر این اصول را چاشنی تمرین نکنید، تمرینات پیلاتس بی‌ نهایت ساده خواهد بود.

پس بدانید پیلاتس یک ورزش چالشی حتی برای ورزشکاران حرفه‌ای است. زیرا این تمرینات عضلات هسته بدن را درگیر کرده و مهم‌ترین مسئله در این ورزش چگونگی انجام حرکات است. به‌ همین دلیل باید در انتخاب مربی پیلاتس نهایت دقت را داشته باشید. ورزش پیلاتس حتی برای افراد ورزشکار هم دشوار است. دیگر رشته‌های ورزشی به‌ خوبیِ این ورزش توانایی درگیر کردنِ عضلات هسته بدن را ندارند. یکی از ویژگی‌های خوب ورزش پیلاتس، انطباق‌پذیری آن با شرایط و آمادگی بدنی هر فرد است.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین پیکر تراشی اصفهان

انعطاف پذیری بدن برای پیلاتس

این موضوع شایعه‌ای بیش نیست؛ زیرا یکی از فواید ورزش پیلاتس، انعطاف‌پذیری بیشتر برای ورزشکار است. پس لازم نیست در همان ابتدا، بدن منعطفی داشته باشید. با انجام تمرینات پیلاتس و پیشرفت بیشتر در این رشته ورزشی، انعطاف‌پذیری و محدوده حرکتی‌ در بدن بیشتر خواهد شد.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

بررسی روش‌های لاغر کردن صورت

مزایا و معایب دستگاه کول تک (Cooltech)

مزایای انجام ورزش پیلاتس

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم