بررسی راه های افزایش سوخت و ساز بدن در طب سنتی

در ادامه این مطلب از سایت کلینیک راشا، بهترین کلینیک لاغری اصفهان راه های افزایش سوخت و ساز بدن در طب سنتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

افزایش متابولیسم بدن با گیاهان دارویی

برخی از گیاهان دارویی و مکمل‌ها، مانند عصاره دانه قهوه سبز و عصاره فلفل دلمه‌ای، به دلیل پتانسیل آن‌ها برای افزایش متابولیسم بدن و کاهش وزن مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. با این حال، تحقیقات بیشتری برای اثبات اثربخشی و ایمنی این فرآورده‌ها نیاز است.

عرقیات و دمنوش‌های گیاهی

برخی از گیاهان و ادویه‌جات مثل دارچین، فلفل قرمز و زنجبیل دارای خواص گرمازایی بدن (thermogenic) هستند که می‌تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود. گنجاندن این مواد در رژیم غذایی با استفاده از دمنوش‌ها یا چای‌های گیاهی می‌تواند به افزایش متابولیسم بدن شما کمک کند.

داروهای گیاهی سنتی

در انواع طب‌های سنتی مثل آیورودا (هند) یا طب سنتی چین از گیاهان و فرمول‌های مختلفی برای افزایش متابولیسم بدن استفاده می‌شود. در توصیه‌های این طب‌ سنتی، معجونی برای بالا بردن سوخت و ساز بدن پیشنهاد شده است:

Trikatu:

ترکیبی از سه ادویه زنجبیل، فلفل سیاه و فلفل دراز که ادعا می‌شود هضم و متابولیسم را تحریک می‌کند.

Guggul:

از صمغ درخت Commiphora wightii (مقل) مشتق شده است. guggul در آیورودا به منظور مدیریت وزن و افزایش متابولیسم بدن استفاده می‌شود.

Ashwagandha:

این گیاه که به دلیل پتانسیل خود برای کمک به حفظ نشاط و تعادل کلی در بدن شناخته شده است، ممکن است به طور غیرمستقیم بر متابولیسم تأثیر بگذارد.

جینسینگ:

انواع مختلفی از جینسینگ، مانند جینسینگ Panax و جینسنگ آمریکایی، در طب سنتی چینی به دلیل اثرات بالقوه انرژی‌زا و افزایش متابولیسم بدن استفاده می‌شود.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | سندروم متابولیک

دارچین و چای سبز:

همانطور که گفته شد، در طب سنتی چین هم اشاره شده است که دارچین به عنوان یک گیاه گرمازا و چای سبز با خواص آنتی‌اکسیدانی، می‌توانند هضم و متابولیسم را بهبود بخشند.

توجه به این نکته ضروری است که استفاده از گیاهان و فرمولاسیون‌ها در سیستم‌های طب سنتی باید با احتیاط انجام شود. اثربخشی و ایمنی این گیاهان ممکن است بسته به عوامل فردی و شرایط سلامت متفاوت باشد. بنابراین، قبل از مصرف این فرآورده‌ها حتما با پزشک متخصص مشورت کنید.

صفحه اینستاگرام کلینیک راشا – بهترین کلینیک لاغری اصفهان

کنترل کالری مصرفی

حفظ کالری مصرفی در حد متعادل برای مدیریت وزن، قند و کلسترول بالا و حفظ متابولیسم سالم بدن بسیار مهم است. برای تعیین مقدار کالری مورد نیاز خود و ایجاد یک برنامه غذایی شخصی می‌توانید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

الگوی غذایی منظم

داشتن یک الگوی غذایی منظم با وعده‌ها و میان‌وعده‌های متعادل می‌تواند به تنظیم و افزایش متابولیسم بدن شما کمک کند. سعی کنید همه روزها سه وعده غذایی اصلی همراه با میان‌وعده‌های سالم داشته باشید و از گرسنگی‌های طولانی‌مدت پرهیز کنید. مصرف وعده‌های غذایی کوچکتر و مکرر در طول روز می‌تواند به فعال نگه داشتن متابولیسم شما کمک کند. این رویکرد از افزایش ناگهانی انسولین جلوگیری می‌کند و سطح انرژی شما را ثابت نگه می‌دارد.

کلینیک راشا، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان در دکتر آف و کلینیک ۲۴
مرکز راشا، بهترین کلینیک لاغری اصفهان در دکتر آف و کلینیک ۲۴
کلینیک راشا بهترین کولتک اصفهان در دکتر آف و کلینیک ۲۴


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

اهمیت سلامت غدد لنفاوی

بهترین روش های درمان لک صورت

روش های درمان بیماری گریوز

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم