بررسی علل ایجاد سلولیت

در این نوشته از سایت کلینیک راشا، بهترین کلینیک لاغری اصفهان علل ایجاد سلولیت را مورد بررسی قرار می دهیم. این حالت شرایطی است که سلول­های چربی متورم شده و به بافت همبند زیر پوست فشار وارد می­کنند. به این ترتیب، پوست حالت ناهموار پیدا می­کند. از طرفی با متراکم شدن سلول­های چربی، مویرگ­های مابین این سلول­ها حالت کولاپس پیدا کرده و جریان خون در آنها به­ حداقل خود می­ رسد. این شرایط در سطح پوست نمایی ایجاد می­ کند که اصطلاحا به آن پوست پرتقالی (Orange peel) می­ گویند.

از عواملی که این عارضه را ایجاد می­ کنند، می­توان به ژنتیک، سبک زندگی بی تحرک و افزایش وزن، تغییرات هورمونی و افزایش سن اشاره کرد. سلولیت دارای سه درجه خفیف، متوسط و شدید است. در حالت شدید، موضع درگیر علاوه بر ظاهر ناهموار دارای احساس درد نیز است.

علل ایجاد سلولیت

ژنتیک:

بر طبق تحقیقات صورت گرفته بروز سلولیت در خانم هایی که مادر و یا مادر بزرگشان در این زمینه سابقه داشته اند بیشتر است. این وراثت شامل بافت های همبند، میزان سلول های چربی و نحوه تجمع آنها همچنین مقدار و تعداد عروق خونی زیر پوست می باشد.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی بویژه استروژن‌ که هورمون زنانه است می تواند زمینه ساز برای افراد مستعد باشد. می توان هورمون های دیگری از قبیل انسولین، پرولاکتین، نورآدرنالین و آدرنالین را نیز در شکل گیری و یا تشدید این بیماری دخیل دانست. سلولیت عمدتا پس از سن بلوغ که فعالیت هورمون‌ها بیشترمی شود، ظاهر می‌گردد. یکی از دوران هایی که در میزان هورمون خانم ها به شدت تاثیرگذار است یائسگی است. در این دوران به‌دلیل قطع ترشح هورمون‌ها و بارداری و شیردهی با شرایط تغییر سطح هورمون‌ها و افزایش سطح چربی‌های موردنیاز رشد جنین، دوره‌هایی هستند که معمولا این عارضه در فرد دیده می‌شود.

بهترین کولتک اصفهان | سلولیت

اختلالات سیستم گردش خون

در صورتی که سیستم عروق خونی افراد دچار اختلال شده و نتواند عملکرد خوبی داشته باشد، احتباس آب در بافت‌های مختلف و تشکیل سلولیت را در پی دارد. این افراد معمولا از احساس سنگینی در پاها نیز رنج می‌برند. عواملی که می تواند زمینه ساز این اختلال شود شامل پوشیدن لباس‌های تنگ، ورزش در محیط بسیار گرم، پوشیدن کفش پاشنه بلند و ایستادن های ممتد در طول روز می باشد.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین کلینیک لاغری اصفهان

علت رایج بودن سلولیت در خانم ها

یکی از دلایلی که این عارضه در خانم ها بیشتر شایع است این است که بافت همبند نگه دارنده چربی زیر پوست در خانم ها کمتر از مردان است. همچنین پوست بدن خانم ها نسبت به مردان نازک تراست و بیشتر ناهمواری ها را نشان می دهد. علاوه بر این هورمون های خانم ها می تواند اندازه سلول های چربی و قدرت آنها را تحت تاثیر قرار دهد. سلولیت ارتباطی به چاقی و لاغری خانم ها ندارد، حتی خانم هایی که لاغرهستند و از وزن‌ ایده‌آلی برخوردارند نیز ممکن است دیده شود.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

افراد نامناسب برای استفاده از دستگاه لاغری LPG

چربی سوزی با تمرینات اینتروال هیت

کاهش وزن اصولی با تکنیک های روانشناسی

1 دیدگاه

  • ارسال شده 30 مهر 1402 20:19 0Likes
    توسط شهابی

    من برای از بین بردن چربی و سلولیت ران هام از دستگاه سایزر کلینیک لاغری راشا استفاده کردم و سلولیتمو خیلی کم کرد

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم