بررسی علل مصرف مکمل های افزایش وزن

داشتن تناسب‌اندام و بدنی خوش‌تراش، خواسته افراد زیادی است که در عصر امروزی زندگی می‌کنند. برخی‌ها به دنبال دریافت رژیم لاغری هستند تا بتوانند اضافه وزن خود را از بین ببرند و برخی دیگر به دنبال بهترین مکمل برای افزایش وزن هستند. افزایش یا کاهش وزن برای همه ما کار ساده‌ای نخواهد بود. به همین دلیل، استفاده از مکمل‌های غذایی و دارویی مجاز، به زیبا جویان کمک می‌کند تا در مسیر درست و همواری قرار بگیرند. در ادامه این مطلب از سایت کلینیک راشا، بهترین کلینیک لاغری اصفهان علل مصرف مکمل های افزایش وزن را مورد بررسی قرار می دهیم.

قدم اول برای افزایش وزن اصولی

برای افزایش وزن صحیح و ایمن شما باید مقدار کالری دریافتی روزانه خود را به نسبت گذشته افزایش دهید. داشتن رژیم غذایی سالم که از پروتئین، غلات کامل، میوه و سبزیجات تازه تشکیل شده باشد در چنین شرایطی به شما کمک ویژه‌ای خواهد کرد.

در کنار رژیم غذایی اصولی، راهکار بعدی ورزش‌های مقاومتی هستند. با انجام تمرینات مقاومتی شما در کنار افزایش وزن به بدن خود فرم درست و دلخواه را خواهید داد. ممکن است در کنار تمامی موارد گفته شده، شما افزایش وزن چشمگیر یا قابل‌توجهی نداشته باشید. اینجاست که متخصصین و مشاورین تغذیه مکمل افزایش وزن یا قرص افزایش وزن را به شما توصیه می‌کنند.

دلایل استفاده از مکمل افزایش وزن

زمانی که شما با رعایت تمامی نکات گفته شده اعم از رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات ورزشی، همچنان افزایش وزن چشمگیری نداشته‌اید، باید توسط یک پزشک بررسی شوید. در برخی موارد به دلیل وجود بیماری یا بالابودن میزان سوخت‌وساز بدن، مواد غذایی و انرژی دریافت شده از سمت وعده‌های غذایی، صرف متابولیسم بدن می‌شود. بنابراین سوخت مازادی برای عضله‌سازی یا افزایش وزن باقی نخواهد ماند.

یکی از ایمن‌ترین راهکارها برای رسیدن به وزن سالم، استفاده از بهترین مکمل برای افزایش وزن است. از دیگر دلایلی که شما را مجاب به مصرف مکمل افزایش وزن می‌کند، تأمین مواد معدنی و ویتامین‌های موردنیاز بدن است. مکمل‌های دارویی نه‌تنها در رژیم‌های افزایش وزن کاربرد دارند؛ بلکه در برنامه کاهش وزن هم نقش مهمی را ایفا می‌کنند. هر چند که از نظر ساختاری با یکدیگر تفاوت‌های اساسی هم دارند.

به‌طورکلی مصرف مکمل‌های غذایی به شخص کمک می‌کند تا بدن خود را در شرایط پایدار و سالم نگه دارد و از افتادگی و پیری پوست، ریزش مو، خستگی مفرط و آسیب‌دیدن بدن جلوگیری کند. قرص افزایش وزن با کنترل مقدار متابولیسم، افزایش اشتها، خواب‌آوری، کاهش چربی‌سوزی و افزایش جذب ویتامین، موجب بالارفتن وزن خواهد شد. این مکمل‌ها به‌صورت قرص یا پودر در حجم‌های گوناگونی عرضه می‌شوند که بسته به هدفی مشخص، باید از آن‌ها استفاده کرد.

صفحه اینستاگرام کلینیک راشا – بهترین کلینیک لاغری اصفهان

بهترین مکمل برای افزایش وزن بانوان

مکمل‌های افزایش وزن را نمی‌توان به‌صورت کاملاً مشخصی به دو جنسیت مردانه یا زنانه نسبت داد؛ اما باید بگوییم که نیازهای هر یک از این جنسیت‌ها موجب شده تا تفاوت‌هایی در این بین وجود داشته باشد. به‌طورکلی خانم‌ها به ریزمغذی‌ها و درشت‌مغذی‌ها بیشتری نیاز دارند. در نتیجه باید به دنبال مکمل‌هایی باشند که در ترکیبات خود مقدار زیادی از این مواد را جای‌داده‌اند. اصولاً متخصصین و مشاورین تغذیه با بررسی وضعیت شما متوجه می‌شوند که کدام مکمل غذایی برای شما مناسب‌تر است.

بهترین مکمل برای افزایش وزن آقایان

ازآنجایی‌که آقایان برای عضله‌سازی و افزایش وزن مستعدتر هستند، به آن‌ها پیشنهاد می‌شود که علاوه بر دریافت ریزمغذی‌ها و درشت‌مغذی‌ها به دنبال مکمل‌های مملو از کالری و پروتئین باشند.

در کنار همه این توصیه‌ها شما باید بدانید که جنسیت عامل مهم و تعیین‌کننده‌ای برای مصرف مکمل افزایش وزن یا مکمل غذایی نیست. چراکه مطالعاتی که در سال ۲۰۲۱ در مجلۀ Nutrients انجام شد، مهر تأییدی بر این موضوع بود.

کلینیک راشا، بهترین کلینیک زیبایی اصفهان در دکتر آف و کلینیک ۲۴
مرکز راشا، بهترین کلینیک لاغری اصفهان در دکتر آف و کلینیک ۲۴
کلینیک راشا بهترین کولتک اصفهان در دکتر آف و کلینیک ۲۴


مطالب پیشنهادی برای مطالعه بیشتر : 

علل اهمیت رشد قد در کودکان

تاثیرات شیر خشک روی چاقی صورت

آشنایی با میوه های چاق کننده

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم