امکان لاغری و تناسب اندام با یوگا

در این مطلب از سایت کلینیک راشا، بهترین پیکر تراشی اصفهان لاغری و تناسب اندام با یوگا را مورد بررسی قرار می دهیم.

اگر ورزش یوگا با یک برنامه و رژیم غذایی مناسب و هدفمند انجام شود کاهش وزن و تناسب اندام را شاهد خواهید بود. اما باید فراموش نکنیم که یوگا ورزشی بر پایه علوم روحی و روانی است که قدمت آن به ۵۰۰۰ سال می رسد اگر چه امروزه بسیاری از افراد این ورزش را در زمره ورزش های جسمانی می دانند اما در واقع یوگا ،زوایای مختلفی از زندگی همچون فلسفه، روح، ذهن، فکر و اندیشه و حتی تغذیه سالم را در خود دارد.

یوگا مراقبت از جسم را به فرد می آموزد و فرد از جسم و روح خود آگاهی پیدا می کند. یوگا و مراقبه (Meditation) کمک می کنند تا فرد تمرکز خود را بر روی سلامت مواد غذایی، نحوه اانتخاب و مصرف آنها افزایش دهد و بیشتر از بدن خود مراقبت کند. محققان علوم ورزشی بر این عقیده اند که انجام تمرینات یوگا با هدف کاهش وزن اقدامی مفید است اما باید سبک یوگای مناسب با این هدف به درستی انتخاب شود.

عوارض تمرینات اشتباه در یوگا | بهترین کولتک اصفهان

اگر با هدف رسیدن به کاهش وزن و تناسب اندام این ورزش را انتخاب کرده اید. بهتر است تمرینات سبک های قدرتی این ورزش همچون یوگای آشتانگا (Ashtanga) را انجام دهید. جلسات تمرینی سبک های قدرتی معمولا ۹۰ دقیقه به طول می انجامد که حرکات تمرینی این سبک ها روند گردش خون در بدن را افزایش داده و در نتیجه انرژی و کالری بیشتری مصرف خواهد شد، همچنین عضلات تقویت شده و استخوانها برای تحمل فشارهای تمرینی مقاوم تر خواهند شد.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین پیکر تراشی اصفهان

اگر واقعأ با ورزش یوگا می خواهید به کاهش وزن برسید باید فعالیتی بیش از یک تمرین آرامش بخش داشته باشید. به طوری که مقدار ضربان قلب شما در هنگام انجام تمرینات بالا باشد. همانطور که قبلا گفته شد، یوگا دارای سبک های مختلفی است که برخی از آنها تنها بر روی آرامش روحی – روانی و مراقبه (Meditation) متمرکز هستند. و برای رسیدن به کاهش وزن و لاغری تنها نباید به حرکات کششی و آرامش بخش این ورزش بسنده کنید. به خاطر داشته باشید که تمرینات قدرتی یوگا اگر به طور منظم و هدفمند انجام شوند. کاهش وزن و تناسب اندام را به دنبال خواهند داشت.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

تاثیرات پیاده روی در رژیم لاغری

غذاهای انرژی زا و مفید در رژیم دیابتی

رفع سلولیت با دستگاه لاغری ال پی جی

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم