بررسی معایب بادی جت

هر عمل در کنار مزایای که دارد، معایبی نیز خواهد داشت که پیکر تراشی با استفاده از بادی جت از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه این نوشته از سایت کلینیک راشا، بهترین پیکر تراشی اصفهان به برخی از معایب بادی جت اشاره خواهیم کرد :

ایجاد عفونت

احتمال ایجاد عفونت یا لخته‌های خونی بعد از عمل ناچیز است، اما امکان بروز عفونت‌های جراحی در انجام عمل پیکر تراشی با استفاده از بادی جت وجود دارد. بسیاری از عفونت‌های به‌وجود آمده ناچیز و سطحی هستند، ولی برخی از عفونت‌ها بسیار شدید هستند و ممکن است به بافت بدن بیمار نیز حمله کنند. در هنگام بروز عفونت پزشکان از آنتی بیوتیک‌ها برای مهار آن استفاده خواهند کرد.

نکروز پوست

در برخی از مواقع علائم نکروز پوست یا پوست مردگی در افرادی که با استفاده از بادی جت پیکر تراشی کرده‌اند، دیده شده است. نکروز پوست اگرچه از جمله عوارض نادر لیپوساکشن با استفاده از بادی جت است، اما بروز آن می‌تواند برای شما دردسر ساز باشد و شما را مجبور به انجام عمل دیگری کند.

آمبولی

آمبولی یا ایجاد لخته خون یکی دیگر از معایب بادی جت است که می‌تواند برای شما دردسر ساز شود. معمولاً آمبولی در هفته‌های اول بعد از عمل جراحی برای بیماران به‌وجود خواهد آمد. اگر سابقه بیماری‌های قلبی یا سکته را دارید، حتماً آن را با پزشک معالج خود در میان بگذارید.

آماس

یکی از عوارض شایع در جراحی‌های پیکر تراشی، وجود درد و آماس در قسمت‌های از بدن است که مورد عمل جراحی قرار گرفته است. ممکن است بعد از عمل جراحی بادی جت مایعاتی در زیر پوست بیمار جمع شود، پزشک می‌تواند با استفاده از یک سرنگ مایعات جمع شده را خارج کند. معمولاً تا چند هفته اول امکان جمع شدن آب در زیر پوست بیمار وجود دارد.

نکات مراقبتی بعد از عمل بادی جت | بهترین پیکر تراشی اصفهان

درد و کبودی

عمل لیپوساکشن با استفاده از بادی جت هر چقدر هم که راحت و آسان باشد، باز هم یک عمل جراحی غیر سرپایی است و درد و کبودی یکی از عوارض آن است. معمولاً درد‌ها و کبودی‌های ناشی از دستگاه بادی جت مقطعی هستند و به سرعت از بین خواهند رفت. اگر درد امانتان را بریده است از پزشک خود بخواهید تا برای شما مسکن قوی تجویز کند. معمولاً تا ماه‌ها بعد از عمل جراحی به محض صاف نشستن و یا کشیدگی در شکم خود احساس درد خواهید کرد، این درد‌ها معمولاً طبیعی هستند و جای نگرانی ندارند.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین پیکر تراشی اصفهان

آسیب به اعصاب شکمی

انجام عمل بادی جت ممکن است به حس و اعصاب برخی از اندام شما به خصوص شکم شما آسیب وارد کند. از بین رفتن اعصاب شکمی باعث بروز احساساتی مانند سوزن سوزن شدن و یا بی‌حسی کامل در برخی از قسمت‌های شکم شما خواهد شد.

خونریزی

در برخی از مواقع دیده شده است که بیمار بعد از عمل دچار خونریزی می‌شود. معمولاً خونریزی به دو صورت داخلی و بیرونی برای بیماران رخ خواهد داد که درمان خونریزی بیرونی به مراتب راحت‌تر از خونریزی داخلی است. اگر پزشک معالج در تشخیص خونریزی داخلی دچار تأخیر شود، ممکن است در بدن بیمار هماتوم تشکیل شود. هماتوم تشکیل شده در بدن بیمار باید به سرعت خارج شود. معمولاً پزشکان برای خارج کردن هماتوم‌های بزرگ بخیه‌های شکم را باز می‌کنند و نسبت به تخلیه هماتوم اقدام می‌کنند.

مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

نکاتی برای لاغری شکم

روش های پیشگیری از چاقی