روش های کاهش چربی احشایی

افزایش چربی احشایی به عوامل گوناگونی بستگی دارد. بعضی از این عوامل را نمی‌توان تغییر داد (ژن‌ها، هورمون‌ها، سن، وزن هنگام تولد، زایمان، یائسگی). اما به کمک برخی راه ها می‌توانید تجمع چربی شکمی را به حداقل ممکن برسانید. در ادامه این مطلب از سایت کلینیک راشا، بهترین پیکر تراشی اصفهان قصد داریم روش هایی برای کاهش چربی احشایی خدمت شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

تغذیه سالم

پیروی از یک رژیم غذایی سالم در کاهش چربی شکمی موثر است. چنین رژیمی حاوی میوه‌جات و سبزیجات فراوان، فیبرهای محلول، و پروتئین کافی است و در مصرف قندها، چربیهای ترانس و غذاهای فرآوری شده محدودیت دارد. مصرف پروبیوتیکها و پیروی از رژیم روزه داری متناوب نیز در کاهش چربی شکمی موثر است.

تحرک داشتن

انجام فعالیت‌هایی با شدت متوسط، در اکثر روزهای هفته، حداقل به مدت 30 دقیقه، در کاهش چربی احشایی یا جلوگیری از پیشرفت آن موثر است. نمونه این فعالیت‌ها پیاده روی اینتروال، دوچرخه سواری با سرعت معمولی، و تمرینات قدرتی (ورزش با وزنه) است.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین پیکر تراشی اصفهان

از بین بردن چربی های شکم | بهترین کولتک اصفهان

خواب کافی

خواب کم (کمتر از 5 ساعت در شبانه روز) و خواب زیاد (بیشتر از 8 ساعت) باعث تجمع چربی احشایی در بزرگسالان جوان می‌شود.

کاهش استرس

کورتیزول (هورمون استرس) می‌تواند تجمع چربی احشایی را افزایش دهد. بعلاوه، استرس مداوم با افزایش پرخوری به بدتر شدن وضعیت کمک می‌کند. تمرینات مدیتیشن، یوگا، تنفس عمیق و نظایر آن، و صرف وقت با خانواده و دوستان در کاهش استرس موثر است.

کاهش وزن

در افرادی که اضافه وزن دارند اولین اقدام باید کاهش وزن باشد. با کاهش وزن علاوه بر تغییر سایز که ناشی از کم شدن چربی زیرپوستی می باشد چربی احشایی نیز کاهش می یابد. به عنوان مثال هر 8 تا 10 کیلو کاهش وزن وزن باعث کم شدن 1 گرید از کبدچرب می شود. سعی کنید حتما در این زمینه با دکتر تغذیه مشورت کنید و از رژیم لاغری اصولی پیروی کنید چون رژیم های غیراصولی باعث وخیم تر شدن اوضاع کبدچرب می شوند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

روش های پیشگیری از چاقی

فواید استفاده از دستگاه لاغری

معایب بادی جت

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم