مهم ترین اهداف آب درمانی چیست ؟

هیدروتراپی | معمولا آب مورد استفاده در هیدروتراپی ، آب گرم می باشد. گرمای آب ، جریان خون در پوست را تسریع کرده و بدین ترتیب از تنش و درد عضلات ، مفاصل و استخوان های بدن می کاهد. از این فرایند درمانی می توان ، به منظور درمان بیماری های متعددی ؛ از جمله انواع روماتیسم ، آرتروز و غیره استفاده کرد.

مدت جلسات آب درمانی بسته به نیازها و اهداف خاص شما می تواند متفاوت باشد. این جلسات می تواند از 30 دقیقه تا یک ساعت متغیر باشد و فیزیوتراپیست شما را در مورد مدت زمان مناسب برای وضعیت شما راهنمایی می کند.

1. مدیریت درد

آب درمانی باعث تسکین درد طبیعی می شود. گرمای آب ماهیچه ها را شل می کند و تنش را کاهش می دهد و برای افرادی که از درد مزمن، آرتریت یا آسیب های عضلانی رنج می برند تسکین می دهد.

2. بهبود دامنه حرکت

شناوری آب تاثیر گرانش روی مفاصل شما را کاهش می دهد. این امکان بهبود حرکت را فراهم می کند و آب درمانی را به ویژه برای کسانی که در حال توانبخشی از جراحی یا جراحات هستند مفید می کند.

3. تقویت عضلات

مقاومت آب عضلات شما را به چالش می کشد و منجر به افزایش قدرت و استقامت می شود. این یک انتخاب عالی برای بیمارانی است که به دنبال بازیابی توده عضلانی بدون اعمال نیروی بیش از حد هستند.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | بهترین کولتک اصفهان | آیا استرس و چاقی با یکدیگر در ارتباطند؟

4. کاهش استرس

خواص آرام بخش آب تاثیر درمانی بر ذهن دارد. جلسات آب درمانی می تواند به طور باورنکردنی آرامش بخش باشد، استرس و اضطراب را کاهش دهد.

از آب درمانی برای درمان چه بیماری‌هایی استفاده می‌شود؟

از هیدروتراپی برای درمان اختلال‌ها و بیماری‌های مختلفی مثل کمردرد ، رماتیسم و دردهای زانو استفاده می‌شود. در ادامه به‌ طور مفصل درباره کاربردهای هیدروتراپی بیشتر توضیح می‌دهیم.

کمک به بهبود انواع صدمات با آب‌ درمانی | بهترین کولتک اصفهان

آب درمانی برای رماتیسم

آب درمانی یکی از روش‌های درمانی موثر برای کاهش التهاب‌های مفصلی ناشی از روماتیسم است. در این روش بیمار با انجام تمرین‌های مخصوص می‌تواند دردهای مفصلی را کاهش دهد و عضلات خود را تقویت کند. همچنین آب گرم موجب کاهش استرس و آرام کردن بدن بیمار می‌شود.

آب درمانی برای دیسک کمر

آب درمانی برای کاهش دردهای ناشی از دیسک کمر موثر است. معمولا در کنار فیزیوتراپی، هیدروتراپی نیز تجویز می‌شود. در جلسات آب درمانی دیسک کمر، توصیه می‌شود که در عمق آب قرار بگیری به‌ طوری‌که آب تمام گودی کمر شما را بپوشاند.

بعد از انجام تمرین‌ها و خروج از استخر حتما کمر خود را بپوشانید تا دچار گرفتگی عضلانی نشوید. آب گرم در هیدروتراپی جریان خون را در ناحیه آسیب‌دیده بیشتر می‌کند و موجب شل شدن عضلات آن بخش می‌شود. بنابراین، بهتر است در انتهای تمرین‌ها حدود ۵ دقیقه در آب جکوزی بروید. آب درمانی و انجام تمرین‌های قدرتی و کششی به بهبود دردهای کمر کمک شایانی می‌کند.

هیدروتراپی برای رباط زانو

آب درمانی برای بهبود دردهای رباط زانو، آرتروز و رماتیسم‌های مربوط به مفصل زانو کاربرد دارد. زیرا با استفاده از آب و بدون انجام ورزش‌هایی که به زانو و عضله‌ها فشاری مضاعف بیاید، می‌توان به‌وسیله کاهش وزن در آب و مقاومتی که آب ایجاد می‌کند تمرین‌های اصلاحی را انجام داد. راه رفتن، کشش عضلانی یا راه رفتن روی تردمیل در آب و تمرین‌هایی که به حفظ تعادل بدن کمک می‌کند، در درمان مشکلات رباط زانو موثر هستند.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | کاندیدای نامناسب آب درمانی | بهترین پیکر تراشی اصفهان

تاثیر آب درمانی بر آرتروز

برای درمان آرتروز و پوکی‌استخوان درمان قطعی وجود ندارد. معمول. در کنار دارو درمانی یا عمل جراحی برای درمان این بیماری، از یکی از ورزش‌های موثر آب درمانی نیز استفاده می‌شود. انجام تمرین‌های آب درمانی دردهای آرتروز را تا حد خوبی بهبود می‌بخشد.

سلامت روان

شنا کردن و در آب غوطه‌ور شدن، یکی از راهکارهای خوب و علمی کاهش استرس روزانه است. بر اساس گزارش‌های مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، انجام فعالیت‌های بدنی و ورزشی‌های آبی، یکی از بهترین روش‌های کاهش تنش ناشی از افسردگی و مشغله روزانه است. بنابراین، ورزشکاران یا افرادی که دچار آسیب‌دیدگی شده‌اند . می‌توانند به‌جای شنا کردن از آب درمانی برای بهبود بیماری و سلامت روان‌شان نیز بهره ببرند.