روش های پیشگیری از چاقی کدام اند؟

بسیاری از راه های جلوگیری از چاقی موضعی و نکات پیشگیری از چاقی برای کاهش یا حفظ وزن سالم و تناسب اندام هستند. نکته اصلی این است که برخورداری از یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی بیشتر می تواند به پیشگیری از چاقی کمک کند. در این مطلب از سایت کلینیک راشا، بهترین پیکر تراشی اصفهان قصد داریم برخی از روش های پیشگیری از چاقی را خدمت شما بیان کنیم. با ما همراه باشید.

کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و شیرین

بر اساس یک مطالعه در سال 2016 که از منبع معتبر منتشر شده و در مجله آمریکایی تغذیه بالینی چاپ شده، مصرف غذا های فرآوری شده و فوق فرآوری شده با خطر بیشتر چاقی مرتبط هستند. بسیاری از غذا های فرآوری شده سرشار از چربی، نمک و قند هستند که می تواند پرخوری را تشویق کنند.

چربی «بد» کمتر و چربی «خوب» بیشتر مصرف کنید

برخلاف تصوری که در دهه 90 در مورد رژیم غذایی کم چرب وجود داشت، باید بدانید که همه چربی ها بد نیستند. مطالعه ATrusted Source در سال 2017 منبع اعتماد منتشر شده در مجله تغذیه نشان داد که مصرف چربی های رژیمی سالم، مانند چربی های غیراشباع، می تواند سطح کلسترول را بهبود بخشد و خطر چاقی را کاهش دهد.

مصرف زیاد فیبر رژیمی

مطالعات همچنان نشان می دهد که فیبر غذایی در حفظ وزن نقش دارد. یک کارآزمایی در سال 2012 نشان داد افرادی که سه بار در روز به مدت 12 هفته مکمل فیبر کمپلکس مصرف کردند تا 5 درصد از وزن بدن خود را از دست دادند.

مصرف سبزیجات و میوه ها

توصیه برای مصرف روزانه میوه و سبزیجات پنج تا نه وعده در روز برای بزرگسالان شده است. پر کردن بشقاب خود با سبزیجات و میوه می تواند به حفظ کالری معقول و کاهش خطر پرخوری کمک کند.

سبزیجات مناسب برای لاغری | بهترین پیکر تراشی اصفهان

خانواده را در سفر خود مشارکت دهید

حمایت اجتماعی فقط برای کودکان و نوجوانان نیست، برای بزرگسالان نیز مهم است که احساس حمایت کنند. چه آشپزی با خانواده یا پیاده روی با دوستان، مشارکت دادن افراد می تواند به تشویق یک سبک زندگی سالم کمک کند.

مصرف غذا هایی با شاخص گلیسمی پایین

شاخص گلیسمی (GI) مقیاسی است که برای اندازه گیری سرعت افزایش قند خون یک ماده غذایی استفاده می شود. تمرکز بر غذا های با GI پایین می تواند به حفظ سطح قند خون کمک کند. همچنین ثابت نگه داشتن سطح گلوکز خون می تواند به مدیریت وزن کمک کند.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین پیکر تراشی اصفهان

انجام تمرین با وزنه

تمرین با وزنه به اندازه فعالیت هوازی برای حفظ وزن اهمیت دارد. علاوه بر فعالیت هوازی هفتگی، WHO تمرینات با وزنه را توصیه می کند که تمام عضلات اصلی شما را حداقل دو بار در هفته درگیر می کند.
روی کاهش استرس روزانه تمرکز کنید

استرس می تواند تأثیرات زیادی بر جسم و روان داشته باشد. مطالعه ای در سال 2012 نشان می دهد که استرس ممکن است باعث واکنش مغزی گردد که الگو های غذایی را تغییر داده و منجر به هوس خوردن غذا های پرکالری شود. خوردن بیش از حد غذا های پر کالری می تواند در ایجاد چاقی نقش داشته باشد.

انجام فعالیت های هوازی منظم

گنجاندن فعالیت بدنی منظم در برنامه شما برای حفظ یا کاهش وزن، از جمله فواید دیگر جلوگیری از چاقی موضعی است. منبع ارزنده CDCTrusted 150 دقیقه فعالیت هوازی متوسط یا 75 دقیقه فعالیت هوازی شدید در هفته را توصیه می کند.


مطالب پیشنهادی برای مطالعه:

لاغری موضعی با لیزر کم توان

رژیم روزه داری یا فستینگ

نکاتی برای لاغری شکم

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم