معرفی خدمت تزریق بوتاکس

بوتاکس ترکیبی ساخته‌شده از سمی به‌نام بوتولینوم است. اغلب افراد وقتی متوجه می‌شوند پایه اصلی بوتاکس سم است در مورد تزریق آن نگران یا دودول می‌شوند. اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد. استفاده از این ماده کاملاً بی‌خطر بوده و در درمان بسیاری از دردها و بیماری‌ها مانند میگرن نیز کاربرد دارد. تزریق سم بوتولینوم در زیر پوست سبب فلج موقت عضلات صورت یا بدن در ناحیه موردنظر می‌شود. نتیجه آن کاهش چروک‌های سطحی و عمقی و جوانسازی پوست است. در این مطلب از سایت مرکز راشا، بهترین کلینیک لاغری اصفهان  به معرفی خدمت تزریق بوتاکس در کلینیک راشا اصفهان می پردازیم .

عوامل متعددی همچون افزایش سن، افتادگی ابروها، حرکات ابروها در بالا بردن و اخم کردن در پدید آمدن خطوط، چین و چروک نقش دارند و اگر پوست جوان باشد و از کلاژن یا خاصیت کشسانی برخوردار باشد، امکان رفع این خطوط موجود بر روی پیشانی به صورت طبیعی از طریق بازسازی پوست، میسر خواهد بود اما با گذشت زمان و افزایش سن، از این قابلیت پوست کاسته می‌شود. به دلیل اینکه وجود این خطوط بر روی پیشانی و در میان فاصله ابروها، تأثیر زیادی بر روی ظاهر خانم ها و آقایان دارد، لذا استفاده از تزریق بوتاکس پیشانی امروزه به عنوان روش درمانی توصیه می شود.

نحوه انجام تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس تنها چند دقیقه طول می کشد و در بسیاری از مواقع نیازی به بی حسی نمی باشد اما بهتر است که قبل از تزریق بوتاکس بی حسی انجام شود تا از بروز درد و ناراحتی برای فرد جلوگیری شود. بوتاکس با یک سوزن ریز به عضلات خاص و در نواحی تعریف شده در صورت، توسط پزشک متخصص تزریق می شود. نواحی تزریق ابتدا باید کاملا از مواد آرایشی تمیز شده و سپس با پد الکلی استریل شوند. پزشک متخصص پوست نواحی مناسب برای تزریق را مشخص می نماید و سپس به دقت اقدام به جوانسازی صورت در همان نواحی می نماید. در کلینیک راشا تزریق بوتاکس توسط بهترین مواد و متخصصان انجام می شود.

کاربردهای تزریق بوتاکس

کاربردهای متنوعی برای سم بوتاکس تعریف ‌شده است. برخی از این کاربردها به شرح زیر هستند:

• از بین بردن چین‌وچروک‌های صورت، خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم، خط لبخند و غیره،
  • جوانسازی پوست،
  • درمان بیماری‌های مختلف از جمله دیستونی گردن،
  • دردهای میگرن،
  • بیماری‌های اسپاستیک،
  • سندروم پیریفورمیس،
  • سندروم درد میوفاسیال،
  • کمردردهای مزمن،
  • اسپاسم نیمه صورت،
  • سردردهای تنش و اسپاسم رایتر،
  • رفع افتادگی و شل شدن پوست ناشی از افزایش سن،
  • کمک به کاهش تعریق در زیر بغل،
  • درمان انحراف چشم،
  • درمان پرش غیرارادی پلک،
  • درمان بیماری واژینیسموس.

تزریق فیلر | بهترین کلینیک لاغری اصفهان

مزیت های تزریق بوتاکس

• کمک به درمان میگرن
  • بوتاکس می‌تواند برای درمان میگرن به کار رود. استفاده از این روش می‌تواند اثرات خوبی روی کاهش حملات میگرنی و کاهش دردهای میگرنی شود.
  • کمک به درمان پروستات
  • بوتاکس همچنین می‌تواند برای کمک به درمان پروستات مورد استفاده قرار گیرد. در هنگام استفاده از بوتاکس برای درمان پروستات عوارضی مشاهده نشده است.
  • کمک به کم شدن درد مفاصل
  • مشاهده شده است که بوتاکس می‌تواند درد مفاصل را نیز کم کند. هنوز به تحقیقات بیشتری برای اینکه آیا بوتاکس برای درمان مشکلات مفصلی مفید است یا نه نیاز است.
  • عوارض کمتر نسبت به روش‌های دیگر رفع چین و چروک
  • بوتاکس نسبت به برخی روش‌های دیگر حذف چین و چروک صورت عوارض عمومی کمتری دارد و اگر توسط پزشک با تجربه و مهارت به انجام برسد، نتایج رضایتبخش و طولانی مدت به همراه دارد.

معایب تزریق بوتاکس

• استفاده از بوتاکس می‌تواند اثرات منفی روی جنین مادران باردار داشته باشد. به همین دلیل نباید توسط زنان باردار مورد استفاده قرار گیرد.
  • پس از استفاده از بوتاکس ممکن است نتوانید مانند قبل واکنش‌های احساسی در صورت خود داشته باشید. این مشکل معمولا بعد از مدتی برطرف می‌شود.
  • استفاده از بوتاکس می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود.
  • استفاده از بوتاکس ممکن است با برخی داروهای دیگر تداخل داشته باشد که لازم است قبل از انجام این کار، با پزشک خود مشورت کنید.

صفحه اینستاگرام مرکز راشا بهترین کلینیک لاغری اصفهان

نواحی قابل تزریق بوتاکس

بوتاکس در برخی موارد برای کاهش میزان تعریق در کف دست ‌ها یا زیر بغل نیز استفاده می ‌شود. بوتاکس در درمان برخی از بیماری ها مانند لوچی، بلفارواسپاسم میگرن مزمن نیز کاربرد دارد. نواحی تزریق بوتاکس شامل موارد زیر است:

• خطوط پیشانی
  • خط اخم بین دو ابرو
  • حطوط ایجاد شده روی گردن
  • خطوط ریز در اطراف بینی – چانه
  • چروک های پنجه کلاغی اطراف چشم
  • خطوطی که در اثر کشیدن سیگار در اطراف لب ها ایجاد می شوند

در بعضی مواقع برای افرادی که در هنگام خندیدن، لثه بیش از حد مشخص می شود. تزریق بوتاکس برای ریلکس کردن و پوشش دهی لب ها بر روی لثه استفاده می شود.

میزان ماندگاری بوتاکس

اثرات بوتاکس سه تا شش ماه به طول می انجامد که این مدت اثر گذاری از فرد به فرد می تواند متفاوت باشد (دوام نتیجه تزریق بوتاکس بستگی به عمق و میزان چروک ها، ناحیه ی تزریق و همچنین سن افراد دارد). با بازگشت تدریجی فعالیت عضلات، خطوط چین و چروک ها دوباره ظاهر می شوند و ممکن است نیاز به تزریق مجدد باشد؛ البته بهتر است از پزشک متخصص پوست خود بخواهید که در این امر (فواصل تزریق) شما را راهنمایی کند. همچنین اگر شما به یک کلینیک خوب و تخصصی برای تزریق بوتاکس مراجعه کنید، تضمین ماندگاری اثر بیش تر این اقدام زیبایی وجود خواهد داشت.

ممنوعیت های تزریق بوتاکس در افراد

• افراد زیر ۱۸ سال
  • بیمارانی که حامله هستند.
  • خانم هایی که در دوران شیردهی هستند.
  • افرادی که اختلالات کلیوی دارند یا بیماری عصبی دارند نباید از بوتاکس استفاده کنند.

از آنجایی که تزریق بوتاکس برای همه چین و چروک و خطوط ایجاد شده بر روی پوست موثر نمی‌باشد، ابتدا باید با پزشک متخصص خود مشورت کنید شاید درمان دیگری مناسب شرایط پوست شما باشد.

سایر خدمات زیبایی در کلینیک راشا:

تزریق فیلر

کربوکسی تراپی