فیلر مو را چگونه تزریق می‌کنند؟

تزریق فیلر مو  | هیر فیلر با استفاده از یک سوزن بسیار نازک و کوتاه به پوست سر تزریق می‌شود. تزریق فیلر مو نسبت به سایر تزریقات دردناک‌تر نیست. البته در برخی از بیماران تزریق در نقاطی از پوست سر حساس‌تر یا دردناک‌تر است. در اصل درمان نیازی به بیهوشی ندارد، اما در صورت تمایل می توان با مشورت بیمار و پزشک از ژل موضعی یا بی حس کننده موضعی استفاده کرد.

مدت زمان تزریق فیلر چیزی در حدود نیم ساعت است. در طول درمان، پزشک می‌تواند یک ماساژ ملایم و فشرده بر روی لکه‌های تزریق شده انجام دهد تا درد را کاهش دهد.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان |  بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |  چه افرادی نمی توانند از درمان مزوتراپی مو استفاده کنند ؟

مزایا و عوارض فیلر مو

فیلر مو هم مانند هر روش زی بایی دیگری هم مزایا دارد و هم عوارض، که البته مزایای قطعی آن بسیار بیشتر و قابل توجه‌تر از عوارض احتمالی آن هستند. در ادامه مهم‌ترین آنها را با هم بررسی می‌کنیم :

مزایای هیر فیلر

مزایای فیلر مو چشمگیر‌تر از معایب آن هستند به‌طوری‌ که هر کسی را ترغیب می‌کند حداقل یک بار از این درمان بهره ببرند. این مزایا عبارت‌اند از :

1. جلوگیری از ریزش مو
  2. تحریک رشد مجدد مو
  3. افزایش تراکم و ضخامت مو
  4. فولیکول‌های مو و سلول‌های مو را احیا می‌کند.
  5. تحریک گردش خون و آب‌رسانی در پوست سر.

عوارض فیلر مو

درد کوتاه‌مدت گذرا که به دلیل زخم کوچکی که روی پوست سر ایجاد می‌شود. قرمزی، تورم، ادم، هماتوم، خارش و درد خفیف در ناحیه تزریق که ممکن است پس از تزریق ایجاد شود و معمولا بعد از ۷۲ ساعت این عوارض از بین می‌روند.

آلرژی به هر یک از مواد تشکیل‌دهنده. خطر احتمالی این عوارض جانبی باید توسط پزشک متخصص پوست و مو برای بیمار توضیح داده‌شود. تمام عوارض جانبی غیر از مواردی که در بالا توضیح داده شد اگر بیش از یک هفته در سر باقی بماند باید به پزشک گزارش داده شود.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | فواید، عوارض و روش های جایگزین مزوتراپی مو

مراقبت‌های لازم بعد از تزریق فیلر مو

برای اثربخشی بیشتر هر درمانی باید نکاتی را رعایت نماییم. تزریق فیلر مو هم از این قاعده مستثنی نیست. مراقبت‌های زیر را بعد از درمان پُرکننده مو انجام دهید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

• منطقه‌ای که فیلر به آن تزریق شده‌است را در معرض گرمای شدید قرار ندهید (مانند سولاریوم یا سونا).
  • در چند شب اول از فشار روی نواحی تحت درمان خودداری کنید (یعنی خوابیدن به پشت ممنوع است).
  • به مدت ۲۴ ساعت از ورزش های شدید خودداری کنید.
  • حداقل ۲۴ ساعت از مصرف هرگونه الکل خودداری کنید.
  • به مدت ۲۴ ساعت از حالت‌دهنده‌های مبتنی بر روغن استفاده نکنید.
  • از قرار‌گیری مستقیم در برابر تابش نور خورشید خودداری کنید.
  • تا سه روز پس از انجام درمان استحمام نکنید.

در فیلر مو ترکیبی از هیالورونیک اسید، پپتید فعال و دیگر مواد مغذی مو به پوست سر تزریق می‌شوند که باعث جلوگیری از ریزش و رشد مجدد موها می‌شود.

فیلر تراپی مو برای چه کسانی مناسب و برای چه کسانی نامناسب است؟

در مورد منع مصرف هیر فیلر، بیشتر بر روی تداخل این درمان با دارو‌های دیگر تمرکز می‌شود. به‌طورکلی افراد زیر نباید از فیلر تراپی استفاده کنند :

1. مردان و زنانی که به اسید هیالورونیک حساسیت دارند.
  2. زنان باردار یا شیرده.
  3. کسانی که از داروهای ضدانعقاد یا رقیق‌کننده خون استفاده می‌کنند.
  4. مردان و زنانی که در سیستم ایمنی خود مشکل دارند یا ایمونوتراپی می‌کنند.
  5. افراد مبتلا به التهاب پوست سر.