فواید یوگا برای لاغری و کاهش وزن

آیا از تاثیر یوگا برای لاغری اطلاع دارید؟ اگر علیرغم تلاش‌هایتان، برای کاهش وزن به مشکل برمی‌خورید، دلیل این است که چاقی یک نوعی بیماری پیچیده با دلایل متعدد است. استرس و مبارزه با مشکلات روحی و روانی روان، از جمله داروها برای درمان برخی شرایط سلامت روان، کم خوابی و تغییرات هورمونی، همه عواملی هستند که در افزایش وزن نقش دارند.

با این وجود راه‌های زیادی برای مبارزه با اضافه وزن وجود دارد، اما راه حل واحدی وجود ندارد. اگر می خواهید وزن خود را کاهش دهید یا حفظ کنید، ممکن است یوگا گزینه خوبی باشد. تحقیقات خوبی وجود دارد مبنی بر اینکه یوگا به مدیریت استرس کمک کرده و خلق و خو را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این غذا خوردن عصبی را محدود می‌کند.

شما می‌توانید در مسیر لاغری خود با یوگا از متخصصین تغذیه و دکتر پزشکی ورزشی مجموعه  راشا اصفهان کمک بگیرید .


همراه ما باشید با مطالب پیشنهادی کلینیک پزشکی ورزشی راشا اصفهان :


رفع یبوست با حرکات حرفه‌ ای یوگا | بهترین پیکر تراشی اصفهان

فواید یوگا برای لاغری

در اینجا ۱۰ فایده یوگا برای کاهش وزن آورده شده است :

  1. افزایش سرعت متابولیسم بدن : تمرینات یوگا می‌تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش داده و به شما کمک کند کالری را به طور موثرتری بسوزانید.
  2. تقویت عضلات : بسیاری از حرکات یوگا گروه‌های ماهیچه‌ای مختلف را درگیر می‌کنند و باعث رشد و تقویت عضلات می‌شوند.
  3. کاهش استرس : یوگا سطح استرس و کورتیزول را کاهش می‌دهد. همچنین احتمال افزایش وزن ناشی از استرس را نیز کمتر می‌کند.
  4. تغییر عادات غذایی : یوگا شما را به انجام عادات غذایی آگاهانه تشویق می‌کند، در مقابل نیز پرخوری و غذا خوردن احساسی را کاهش می‌دهد.
  5. افزایش آگاهی : تمرین یوگا خودآگاهی را پرورش می‌دهد، و شما را نسبت به نیازهای بدن و سیگنال‌های گرسنگی و سیری آگاه‌تر می‌کند.
  6. کمک هضم بهتر غذا : برخی حرکات یوگا و تمرینات تنفسی می‌توانند به هضم غذا کمک کرده و نفخ و ناراحتی را کاهش دهند.
  7. هورمون‌های متعادل : یوگا می‌تواند به تعادل هورمون‌های مرتبط با مدیریت وزن مانند انسولین و کورتیزول کمک کند.
  8. بهبود خواب : یوگا باعث افزایش کیفیت خواب می‌شود.
  9. کاهش هوس خوراکی‌های مضر : تمرینات منظم یوگا می‌تواند هوس خوردن غذاهای ناسالم را کاهش دهد.
  10. افزایش انرژی : یوگا سطح انرژی کلی را افزایش داده و به شما انگیزه می‌دهد تا در طول روز فعالیت بدنی بیشتری داشته باشید.

به یاد داشته باشید که در حالی که یوگا می‌تواند بخش ارزشمندی از یک مسیر کاهش وزن باشد، زمانی که با یک رژیم غذایی متعادل و ورزش منظم قلبی عروقی ترکیب شود بیشترین تاثیر را دارد. همیشه قبل از شروع هر رژیم تناسب اندام یا کاهش وزن جدید با یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی مشورت کنید.

کاهش وزن با انجام یوگا ، نیازمند تعهد و تمرین است. یوگای فعال‌تر، بیشترین کالری را سوزانده و به جلوگیری از افزایش وزن کمک می‌کند. فواید یوگا برای لاغری متعدد است و به همین دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است.

با یوگا چند کالری میتوان سوزاند؟

تمام افرادی که اضافه وزن، چاقی یا محدودیت حرکتی دارند، می‌توانند یوگا را امتحان کنند و شاهد تاثیراتی که یوگا برای لاغری دارد باشند. یک جلسه یوگا یک ساعته می‌تواند بین ۱۸۰ تا ۴۶۰ کالری بسوزاند. با اینحال بسته به عوامل متعددی، از جمله نوع یوگایی که انجام می‌دهید، طول و شدت کلاس یوگا و اینکه آیا تمرینات را به صورت درست و منظم انجام می‌دهید یا نه برای هر فرد نتایج متفاوت خواهد بود. فایده اصلی یوگا برای سلامتی کالری سوزی نیست، اما دوست داشته باشید یا نخواهید، باید در کلاس یوگا کالری بسوزانید.

یکی از بهترین سبک‌های یوگا برای لاغری بیکرام یوگا است. یوگا بیکرام در اتاقی با دمای ۴۰ درجه سانتی گراد با رطوبت ۴۰ درصد انجام می‌شود. بیکرام یوگا شامل یک تمرین ۹۰ دقیقه‌ای با ۲۶ حالت و دو تمرین تنفسی است. بسیاری از حرکات نیاز به قدرت، انعطاف و تعادل دارند. مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ در دانشگاه ایالتی کلرادو نشان داد که پس از انجام یک تمرین یوگا بیکرام مردان به طور متوسط ​​۴۶۰ کالری و زنان ۳۳۰ کالری می‌سوزانند. برخی حرکات یوگا مانند پلانک برای لاغری شکم مفید هستند.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | . بررسی همه جانبه ورزش یوگا ...

کلینیک لاغری راشا

اگر می خواهید از یوگا برای کاهش وزن استفاده کنید، به خود و انجام تمرینات منظم متعهد شوید. اینکار باعث تغییرات کوچک و تدریجی می‌شود. حتی می‌توانید اهداف معمول و متوسطی را تعیین کنید تا به آن‌ها پایبند بمانید. در این بین همانطور که تمرین و آگاهی خود را بیشتر می‌کنید، ممکن است به طور طبیعی جذب غذاهای سالم و سبک زندگی سالم شوید. در حالی که تضمینی برای کاهش وزن شما وجود ندارد، اما این روش با نتایج مثبتی که تاکنون به همراه داشته می‌تواند روشی سودمند برای شما باشد.

برای رسیدن به بهترین نتایج با پزشک  تغذیه کلینیک لاغری راشا نیز مشورت کنید. پزشک تغذیه شما را در طول مدت تمرینات، با ارائه راهکارهای تغذیه‌ای مناسب کمک می‌کنند.


لینک های کاربردی : 

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم