آیا یوگا برای دیسک کمر خوب است؟

یوگا برای دیسک کمر فایده‌ای دارد یا نه؟ یوگا از ورزش‌های محبوب برای حل مشکل دیسک کمر و کمر درد است که همزمان جسم و روح را آرام می‌کند . افرادی که دچار کمردرد یا دیسک کمر هستند می‌توانند با کمک حرکات کششی، قدرتی و انعطاف‌پذیری یوگا این درد را تسکین بدهند. البته تمرینات یوگا برای دیسک کمر باید توسط مربی یوگا یا پزشک تجویز شوند و به‌هیچ وجه خودتان سر خود هیچ حرکت ورزشی را انجام ندهید.

در صورتی که می‌خواهید برای خلاص شدن از درد دیسک کمر این سبک ورزش را امتحان کنید حتما با متخصص طب ورزشی یا دکتر ارتوپد مشورت کنید تا مطمئن شوید یوگا برای شما مناسب است.


همراه ما باشید با مطالب پیشنهادی کلینیک پزشکی ورزشی راشا اصفهان :


بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان |  بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | . بررسی همه جانبه ورزش یوگا ...

یوگا برای دیسک کمر

شاید قبل از شروع این ورزش سوال شما این باشد که ورزش یوگا برای چه بیماری هایی مفید است؟ یوگا برای دیسک کمر روش بسیار کارآمدی است که با ترکیبی از تمرینات آرام و کنترل تنفس می‌تواند قدرت عضلات دور کمر را بالاتر ببرد و با افزایش انعطاف‌پذیری عضلات به استحکام عضلات کمک کند. نتیجه آن هم کاهش درد و مدیریت دیسک کمر خواهد بود. به‌ طور کلی افرادی که در کلاس‌های یوگا شرکت کرده و تمرینات کششی یوگا انجام می‌دهند دو برابر بیشتر از سایرین بهبود درد کمر دارند.

البته یادتان باشد که یوگا برای دیسک کمر صرفا برای دردهای خفیف یا مزمنی توصیه شده که هرچندوقت یکبار به‌خاطر نشستن نامناسب، بلندکردن اجسام سنگین یا موارد دیگر به‌وجود می‌آیند. علائم دیسک کمر شدید نیاز به مداخله‌های پزشکی بیشتر دارد. هر تمرین یوگا برای دیسک کمر که می‌خواهید انجام دهید حتما با پزشک و مربی خود مشورت کنید.

یوگا برای دیسک کمر روش بسیار کارآمدی است.

یوگا برای دیسک کمر روش بسیار کارآمدی است که با ترکیبی از تمرینات آرام و کنترل تنفس می‌تواند قدرت عضلات دور کمر را بالاتر ببرد.  این ورزش می‌تواند فشار وارد شده به دیسک کمر را کاهش دهد و درنتیجه عوارض و درد دیسک کمر کمتر شود. این ورزش نوعی تمرین و حرکات ورزشی آرامش بخش همراه با مدیتیشن است که تنش و استرس را از عضلات بدن دور می‌کند، تنش و استرسی که خود عامل بسیاری از گرفتگی‌های عضلانی و درد کمر هستند.

به‌همین خاطر انجام حرکات یوگا برای دیسک کمر مفید است و با پایین آوردن میزان تنش‌های روحی، تقویت قوای ذهن و معنوی می‌تواند به درمان کمر درد کمک کند و کیفیت زندگی را بالا ببرد. البته هر تمرین یوگایی برای دیسک کمر خوب نیست و پزشک و مربی باید بسته به وضعیت جسمی فرد و ستون فقراتش، حرکات و تمرینات مناسب برای دیسک کمر را تجویز کند.

کمردرد ناشی از فتق دیسک را می‌توان با حرکات یوگا که روی کمر تاثیر می‌گذارد، کاهش داد که باعث افزایش جریان خون در این ناحیه می‌شود و زمان بهبودی را کاهش می‌دهد. در طول تمرین، شما بیشتر از بدن خود و احساس آن در هنگام حرکات مختلف آگاه می‌شوید.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان |  بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |  بررسی همه جانبه ورزش یوگا ...

پرسش‌های متداول

یوگا درد دیسک را کمتر می کند؟
بله، حرکات کششی و انعطاف‌پذیری یوگا همراه با ریلکسیشن و تنفس می‌توانند تنش و استرس را از بدن دور کرده و درد دیسک کمر را تسکین ببخشند.

چرا برای تسکین درد کمر یوگا بهتر از ورزش های دیگر است؟

علت اینکه یوگا برای دیسک کمر بهتر از سایر ورزش‌هاست ایجاد کشش مناسب برای کاهش و تسکین درد، افزایش تحرک در فرد مبتلا به درد کمر، و کم کردن نشانه‌های درد سیاتیک است. از نظر برخی پزشکان، یوگا اولین مرحله درمان کمردرد مزمن و درمان انحراف ستون فقرات به‌شمار می‌آید.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | فواید یوگا برای بدن | بهترین کلینیک لاغری اصفهان

آیا حرکات کششی درد دیسک کمر را بدتر نمی کنند؟

خیر، انجام حرکات کششی از خستگی و درد عضلانی جلوگیری می‌کند به‌علاوه اینکه میزان آسیب دیدگی بعد از انجام حرکات کششی کمتر می‌شود چرا که انعطاف پذیری عضلات بالاتر می‌رود.

اگر فکر می‌کنید که دوای درد کمر و دیسک کمرتان صرفا خوابیدن و دراز کشیدن در رختخواب است باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. حرکات کششی یوگا با ایجاد تعادل بین ذهن و بدن، رفع تنش و استرس و تسکین گرفتگی‌های عضلانی می‌تواند باعث التیام دیسک کمر یا حتی درمان آن شود. البته یادمان باشد که لزوما هر سبک یوگا و هر نوع حرکتی فقط به خاطر اینکه تمرین یوگا است نمی‌تواند گزینه مناسبی برای دیسک کمر باشد. حتما با پزشک و مربی یوگا برای انتخاب یوگا مناسب برای دیسک کمر گفتگو کنید.

لینک های کاربردی : 

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم