۶ مزیت مصرف مکمل های حاوی Collagen

۶ مزیت مصرف مکمل های حاوی کلاژن | برخی از مطالعات مقدماتی نشان می‌دهند که ممکن است مکمل‌های کلاژن، کیفیت پوست و عملکرد عضلات را بهبود ببخشند. آنزیم‌های گوارشی کلاژن موجود در غذا را به اسیدهای آمینه و پپتیدهای جداگانه تجزیه می‌کنند. Collagen موجود در مکمل‌ها از قبل تجزیه یا هیدرولیز شده‌اند. به همین دلیل تصور می‌شود مکمل‌های این ماده با کارایی بیش‌تری نسبت به کلاژن موجود در مواد غذایی جذب می‌شود. به بررسی ۶ مزیت مصرف این ماده می‌پردازیم:

همراه ما باشید با مطالب پیشنهادی کلینیک پزشکی ورزشی راشا اصفهان :

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |انواع عمل موثر در زیبایی غبغب

۱. سلامت پوست را بهبود ببخشد .

کلاژن یکی از اجزای اصلی پوست است که در تقویت خاصیت ارتجاعی و آبرسانی پوست نقش مهمی دارد. با افزایش سن، بدن کلاژن کم‌تری تولید می‌کند که منجر به خشکی پوست و ایجاد چین و چروک می‌شود. چندین مطالعه نشان داده‌اند که پپتیدهای کلاژن یا مکمل‌های حاوی کلاژن با رفع چین و چروک و خشکی پوست می‌توانند به کاهش سرعت پیری پوست کمک کنند.

علاوه بر این، مصرف مکمل‌های کلاژن ممکن است باعث تولید پروتئین‌های دیگری از جمله الاستین و فیبریل می‌شود که به حفظ ساختار پوست کمک می‌کنند. کلاژن در بسیاری از محصولات پوستی و روش‌های جوانسازی پوست استفاده می‌شود و نقش مهمی در زیبایی و کیفیت پوست شما دارد.

۲. به تسکین دردهای مفصلی کمک می کند .

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های کلاژن باعث کاهش التهاب و تحریک ساخت کلاژن در بدن می‌شود. این موضوع ممکن است به تسکین درد مفاصل در افراد مبتلا به اختلالات مفصلی مانند آرتروز کمک کند.

۳. از تحلیل رفتن استخوان جلوگیری می کند .

مصرف مکمل‌های کلاژن به کاهش خطر ابتلا به اختلالات استخوانی مانند پوکی استخوان کمک می‌کنند. یکی دیگر از تاثیرات کلاژن بر استخوان، کاهش سطح پروتئین‌های موجود در خون است که تجزیه‌ی استخوان را تحریک می‌کنند. یکی از کاربردهای دیگر پودر کلاژن تقویت عضلات است. پودر کلاژن و یا سایر انواع مکمل‌های کلاژن به تقویت عضلات کمک می‌کنند.

مقایسه ورزش تی آر ایکس با بدنسازی | بهترین پیکر تراشی اصفهان

۴. باعث افزایش توده عضلانی شود .

تحقیقات نشان می‌دهند که مصرف مکمل‌های کلاژن باعث افزایش رشد و قدرت عضلانی در افرادی می‌شود که به علت افزایش سن دچار کاهش توده‌ی عضلانی شده‌اند.

۵. سلامت قلب را بهبود می بخشد .

مصرف مکمل‌های کلاژن ممکن است به کاهش بیماری‌های قلبی مانند تصلب شرایین کمک کند.

۶. سایر فواید مکمل کلاژن

در برخی تحقیقات ادعا شده‌است که مکمل‌های کلاژن باعث تقویت سلامت مغز، قلب و روده می‌شوند. همچنین به کنترل وزن و سلامت مو و ناخن نیز کمک می‌کنند. با این حال، شواهد کمی برای حمایت از این نظریه وجود دارد.

لینک های کاربردی : 

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم