تی آر ایکس

TRX مخفف عبارت (Total Body Resistance Exercise) به معنای «تمرینات مقاومتی کل بدن» یک ورزش نسبتا نوین است. چند دهه‌ای بیشتر نیست که این بندهای بلند و محکم در دنیای فیتنس محبوب شده‌اند و حالا تقریبا در همه باشگاه‌ها هم می‌بینیم‌شان.

اما TRX واقعا چیست؟ اسم یک رشته ورزشی جدید است که از تمریناتی بر پایه تعادل و وزن بدن ایجاد شده. در این ورزش از بند تی آر ایکس برای تمرینات تعادلی و قدرتی استفاده می‌شود؛ این بندها به دیوار یا سقف نصب می‌شوند و ورزشکار با آن‌ها ورزش می‌کند.

طبق وب سایت رسمی TRX تمرینات این ورزش برای همه مناسب است. تمام آنچه شما نیاز دارید یک پک لوازم تیاریکس، مربی و وزن بدن خودتان است. البته لازم است که مربی متخصص، تمرینات ورزشی شما را بنویسد تا دچار آسیب نشوید.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان |  بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |  تی آر ایکس

همراه ما باشید با مطالب پیشنهادی کلینیک پزشکی ورزشی راشا اصفهان :

فواید انجام تی آر ایکس

این ورزش قدرتی_تعادلی مزایای زیادی دارد که در این قسمت به چند مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱. تمرینی سریع و موثر و فول بادی

TRX که مخفف تمرین مقاومتی کل بدن است، یک روش تمرینی مدرن است که از وزن بدن شما برای ایجاد قدرت، تعادل، هماهنگی، انعطاف پذیری، تقویت میان تنه بدن و ثبات مفصل‌ها استفاده می‌کند. تی آر ایکس یک تمرین تقریبا جامع است. اگر قصد کاهش چربی بدن، بهبود استقامت و قدرت عضلانی یا انعطاف‌پذیری داشته باشید، این ورزش یک گزینه عالی برای شماست.

شما فقط با وزن بدن خود یک تمرین فول بادی جانانه را تجربه می‌کنید؛ درحالی که به طور همزمان میان تنه‌تان به‌خوبی درگیر می‌شود. از آنجایی که شما با یک ابزار ورزشی کار می‌کنید، می‌توانید وزن خود را در حین حرکت تنظیم کنید و فشار تمرین را هرجا که لازم است، کم و زیاد کنید.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان |  بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |  TRX

۲. قوی و ورزیده کردن شکم و کمر

داشتن یک میان تنه قوی فقط به معنای داشتن سیکس پک نیست. میان تنه قوی یعنی وقتی که عضلات شکمی، پشت و باسن و لگن شما با تمرینات مختلف قوی و به خوبی ورزیده شده باشند.

اگر می خواهید قوی باشید، از کمر درد در امان باشید، احساس و ظاهر بهتری پیدا کنید، باید از تمرینات میان تنه شروع کنید. خوشبختانه تی آر ایکس با درگیر کردن میان تنه برای انجام هر تمرینی به خوبی این کار را برای شما انجام می‌دهد. تمرینات قدرتی و تعادلی TRX به ثبات زیادی نیاز دارند تا بتوانید از وزن بدن خود به عنوان مقاومت استفاده کنید.

۳. مناسب برای انواع ورزشکاران با هر سطح و سابقه تمرینی

از آنجا که می‌توانید موقعیت بدن خود را به منظور افزایش یا کاهش مقاومت تنظیم کنید، شدت و سطح تمرین دست خود شماست. این موضوع نقطه قوت تی آر ایکس است که آن را برای ورزشکاران با هر سطحی مناسب کرده است.

به دلیل ماهیت معلق بودن، تمرینات TRX یک روش تمرینی کم خطر است که به افراد در هر سطح اجازه می‌دهد تا راحت تمرین کنند و کمترین آسیب را برای آن‌ها خواهد داشت.

لینک های کاربردی : 

نظر خود را بنویسید

سوالی دارید؟ ما در خدمت هستیم