مراقبت های لازم قبل و بعد از انجام مزوتراپی

مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی | برای اینکه یک درمان موفق با مزوتراپی داشته باشید، باید قبل از شروع درمان خود را برای آن آماده کنید. به همین منظور، لازم است با پزشک مشورت کنید و اقدامات لازم را از قبل انجام دهید. از جمله مراقبت‌های قبل از مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

1. با پزشک مشورت کنید و اطلاعات خود را در مورد چگونگی انجام عمل و داروهای مورد نیاز برای قبل و بعد از عمل بیشتر کنید.
  2. پزشک را از داروهایی که مصرف می‌کنید، آگاه کنید.
  3. حداقل یک هفته قبل از درمان از مصرف آسپرین و سایر داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی پرهیز کنید.
  4. برای انجام مزوتراپی مو شب قبل از عمل،‌ سر خود را بشویید.
  5. حداقل تا ۲۴ ساعت قبل از درمان، از داروهای مراقبت مو، ضدریزش، محصولات آرایشی و حالت‌دهنده موها، کراتینه و… استفاده نکنید.

مزوتراپی هم مانند سایر درمان‌های زیبایی بعد از اتمام، نیاز به مراقبت‌هایی دارد. انجام مراقبت‌های بعد از عمل به شما کمک می‌کند که دوره نقاهت را به‌ سرعت پشت سر بگذارید و نتیجه مطلوب‌تری دریافت کنید. به همین دلیل توصیه می‌شود بعد از مزوتراپی مراقبت‌های زیر را انجام دهید :

• تا ۸ ساعت بعد از مزوتراپی مو، سر خود را نشویید.
  • سه روز ابتدایی از رفتن به حمام و گرفتن دوش آب گرم پرهیز کنید.
  • دو روز ابتدایی از انجام ورزش و فعالیت‌هایی که باعث تعریق و خروج محلول مزوتراپی از پوست می‌شوند، خودداری کنید.
  • آب و مایعات فراوان بنوشید.
  • تا حداقل ۲۴ ساعت بعد از مزوتراپی از مصرف داروهای ضدالتهابی و ویتامین E خودداری کنید.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | از مزوتراپی مو بیشتر بدانید :

عوارض جانبی و خطرات مزوتراپی چیست ؟

قطعا اگر برای درمان به کلینیک معتبر و مجهز راشا در اصفهان مراجعه کنید عوارض و خطر کمتری متوجه شما خواهد بود . عوارض جانبی گزارش شده به شرح زیر است :

1. حالت تهوع
  2. درد
  3. حساسیت
  4. ورم
  5. خارش
  6. قرمزی
  7. کبودی
  8. ریزش در محل تزریق
  9. تکه های تیره پوست
  10. عفونت
  11. زخم ها

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان | درمان با مزوتراپی و نکات آن

بعد از مزوتراپی چقدر نیاز به استراحت داریم ؟

از آنجایی که مزوتراپی یک روش کم تهاجمی است و جراحی محسوب نمی شود ، لذا بعد از آن نیاز به استراحت چندانی نیست . بسیاری از مردم می توانند به فعالیت های روزمزه خود ادامه دهند . بعضی ها ممکن است به دلیل کمی تورم و درد در ناحیه تزریق به یک روز استراحت نیاز داشته باشند.

چه کسانی نمیتوانند مزوتراپی انجام دهند؟

برای انجام مزوتراپی ابتدا توسط پزشک معاینه شده و سلامت جسمانی شما مورد بررسی قرار می‌گیرد. افرادی که شرایط زیر را دارند، معمولا از انجام مزوتراپی منع می‌شوند :

1. خانم‌های باردار
  2. افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی-عروقی
  3. افراد مبتلا به سرطان‌های پیشرفته
  4. افراد با سابقه حساسیت به داروهای خاص
  5. افرادی که دارای مشکل انعقاد خون هستند و از داروهای ضدانعقاد استفاده می‌کنند.
  6. افراد مبتلا به دیابت

آیا مزوتراپی درد دارد؟

مزوتراپی با استفاده از سوزن‌های بسیار ظریف انجام می‌شود. همچنین پزشک قبل از تزریق، ناحیه تحت درمان را با استفاده از کرم‌های موضعی، بی‌حس می‌کند. بنابراین در این شرایط درد و ناراحتی حین تزریق به حداقل ممکن می‌رسد. به همین دلیل است که بسیاری از بیماران هیچ‌گونه ناراحتی یا دردی را حین تزریق گزارش نداده‌اند.

بهترین کولتک اصفهان | بهترین کلینیک لاغری اصفهان |  بهترین کلینیک زیبایی اصفهان |  تکنیک مزوتراپی

برای رسیدن به نتیجه چند جلسه مزوتراپی نیاز است؟

بر اساس مجله پزشکی healthline، برای رسیدن به نتیجه مطلوب احتمالا به چندین جلسه مزوتراپی نیاز خواهید داشت. بسته به میزان آسیب‌ها و سطح انتظار شما از درمان مزوتراپی، ممکن است لازم باشد ۳ تا ۱۵ بار به پزشک مراجعه کنید.

تعداد جلسات و فاصله بین آن‌ها با صلاح‌دید پزشک و با توجه به نوع پوست شما تعیین می‌شود. ممکن است در ابتدا هر ۷ تا ۱۰ روز یک بار نیاز به تزریق داشته باشید. سپس در صورت شروع بهبود پوست، درمان‌ها به‌صورت هر دو هفته یک بار یا حتی یک بار در ماه انجام شود.